Logowanie

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:900
Wczoraj:1316
W tygodniu:9028
W miesiącu:24576
Ogólnie:2952826

Kto jest online

9
Online

niedziela, 17, grudzień 2017 18:05

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





Kiedy w zagadnieniach dietetycznych czy treningowych spotykamy się z różnymi regułkami lub wyjaśnieniami danych pojęć, często nie możemy znaleźć przełożenia ich w naszym życiu czy treningach. Często warto jednak orientować się dla samego siebie, nie będąc ekspertem, o co z pewnymi zagadnieniami chodzi i ' z czym to się je', jeśli już o odżywianiu mówimy, w tym przypadku mięśni. Nie musimy znać pełnych regułek - ' polisacharyd, a inaczej wielocukier, który składa się z około 100 000 reszt D- glukozy, które połączone są ze sobą w długi łańcuch'- większości z nas nie mówi to wiele o glikogenie. A właśnie kwestia glikogenu to coś, o czym powinniśmy być świadomi.

 

Nie jest to jakiś magiczny wynalazek – znajduje się on w ciele każdego nas w wątrobie oraz mięśniach szkieletowych. Ze względu właśnie na swoje położenie oraz funkcję, jaką pełni a raczej – dla jakich komórek i organów ją pełni- dzielimy go właśnie na wątrobowy oraz mięśniowy. Bez względu na rodzaj glikogenu jego funkcja to bycie zapasowym materiałem energetycznym dla naszego organizmu, który wykorzystywany jest wraz z wydatkiem energii, kiedy poziom glukozy w naszej krwi nie jest wystarczający i i jego poziom dla różnych organów oraz narządów się zmniejsza. Z tej racji glikogen mięśniowy, jak sama nazwa wskazuje, zaopatruje w w energię mięśnie szkieletowe, a więc tkankę poprzecznie prążkowaną, wątrobowy zaś neurony i krwinki czerwone.

Wysiłek fizyczny a więc trening i różne inne formy aktywności są głównym powodem zmniejszania się zapasów glikogenu z naszych mięśni. Uzupełniamy go podanymi odpowiednio szybko i w odpowiedniej dawce węglowodanami. Dla resyntezy właśnie tego składnika ważne jest, aby węglowodany zostały uzupełnione jak najszybciej po treningu, stąd odpowiednie zalecenia żywieniowe w czasie około treningowym oraz częsty widok osób spożywających carbo zaraz po treningu. Jeśli zaś nasze zapasy energii przy jego rozpoczęciu będą zbyt małe, szybko się one skończą, co będzie skutkowało spadkiem intensywności treningu oraz katabolizmem białek.

Aby więc chronić zarówno nasze mięśnie, jak i komfort psychiczny, zapewniając sobie intensywny i napełniający satysfakcją, trening z progresem, warto zwracać na tę kwestię uwagę. Zwracajmy więc uwagę na swoją dietę i posiłki około treningowe, a także zaopatrzmy się w smakowite węglowodany ; ) Wybór smaków w naszej ofercie jest spory, polecamy serdecznie!

 

 

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin

 























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 516 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO