Logowanie

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:911
Wczoraj:1316
W tygodniu:9039
W miesiącu:24587
Ogólnie:2952837

Kto jest online

13
Online

niedziela, 17, grudzień 2017 18:15

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





Osoby odchudzające się często po treningu nic nie jedzą. Wychodzą założenia, że nie po to tyle się męczyli aby szybko to zepsuć. Taka metoda nikomu nie będzie służyć, wręcz przeciwnie. Często widujemy widok osób, które zaraz po treningu zajadają się swoimi pysznościami. Głównie są to osoby umięśnione i regularnie ćwiczące. Bez obaw, aż taki przyrost masy nam nie grozi, a posiłki zaawansowanych siłaczy są o wiele bardziej kaloryczne od posiłków osób, które są na redukcji tkanki tłuszczowej. Dobrze, więc sprawdźmy dlaczego posiłek po treningu jest tak bardzo ważny i z czego powinien się składać.

Okno anaboliczne, jest to czas w ciągu 30 – 60 minut po treningu. W takim momencie mięśnie pochłaniają składniki potrzebne do regeneracji. Jest to bardzo ważne, aby w tym czasie uzupełnić wszystko co straciliśmy podczas ćwiczeń. Taki okres może trwać nawet 24 godziny, natomiast największe znaczenie będzie miało białko, które dostarczymy w ciągu pierwszych godzin.Zacznijmy od tego, że posiłki po treningowe nie są tylko i wyłącznie ważne podczas budowania masy mięśniowej. W okresie redukcji również odgrywają bardzo ważną rolę. Mięśnie czerpią siłę ze składników odżywczych białka, cukrów i tłuszczy. Podczas treningu spalamy bardzo dużą ilość kalorii. Nasze ciało się męczy i potrzebuje przysłowiowego dopalacza energii. Mięśnie pobierają w pierwszej kolejności cukry, spalanie tłuszczu następuje dopiero po 30 minutach aktywności fizycznej. I jeżeli nasz organizm nie dostaje zewnątrz utraconych składników będzie szukał ich wewnątrz. Konsekwencją nie będzie tylko i wyłącznie wyniszczenie tkanki mięśniowej ale również spowolnienie metabolizmu. Ciało będzie musiało się skutecznie bronić i ztąd powstanie zapasowy nadmiar tłuszczyku. Brak posiłku może odbić się również na naszej gospodarce hormonalnej i innych ubytkach zdrowotnych.

Jak więc powinien wyglądać posiłek po treningowy? Najważniejszą kwestią jest to aby dostarczył nam wszystkie składniki, minerały w odpowiednich proporcjach. Powinien być zgodny z naszą przestrzeganą dietą i w komponować się w odpowiedni moment rozpisanych zalecanych posiłków. Pełnowartościowe białko jest podstawą, węglowodany proste i złożone, warzywa oraz zdrowy tłuszcz. Tego typu danie nie może być ciężkostrawne i nie można przesadzać z błonnikiem, gdyż może on spowolnić trawienie. Jeżeli nie mamy przygotowanego posiłku, a odczuwamy bardzo duży głód, zmęczenie czy senność warto zjeść jakiś owoc. Fruktoza podniesie nam momentalnie poziom glukozy. Dobrym rozwiązaniem jest również wypicie koktajlu białkowo – węglowodanowego lub zjedzenie batonika naładowanego duża dawką białka i węglowodanów. Nigdy nie sięgajmy po jedzenie, które nie posiada żadnych wartości energetycznych. Nie zastąpią nam one pełnowartościowego posiłku, który jest tak bardzo ważny.

 

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin

 























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 552 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO