Logowanie

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:928
Wczoraj:1254
W tygodniu:3344
W miesiącu:19773
Ogólnie:3297077

Kto jest online

9
Online

środa, 19, wrzesień 2018 18:48

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

KS PACO

GH Twierdza Zamość

PACO Warszawa

Taniesuple.org

PACOPOWER

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





Niestety, ale w dzisiejszych czasach większość z nas prowadzi siedzący tryb życia, głównie ze względu na prace. Dźwiganie ciężkich zakupów czy też niewłaściwa postawa to wszystko naraża na szwank nasz kręgosłup, co powoduje wzmożone napięcie mięśni przykręgosłupowych i ból odczuwalny na ogół jako ból kręgosłupa lub pleców. Bóle pleców dokuczają coraz większej liczbie osób, stają się plagą współczesnych społeczeństw...

Czasem są wynikiem poważnych schorzeń, ale najczęściej powstają z powodu zaniedbań. A trzeba tak niewiele, cierpliwości, systematyczności i znajomości kilku zasad. Niezastąpiona na te wszystkie dolegliwości jest oczywiście profilaktyka, ćwiczenia na siłowni czy też pływanie znakomicie wzmacniają mięśnie kręgosłupa. Trzeba dbać o zdrowie naszego kręgosłupa. Nawet, jeśli nie odczuwa się bólu warto go ćwiczyć i to niezależnie od wieku. Jeśli nie wzmacnia się mięśni grzbietu, pojawienie się bólu jest kwestią czasu. Dlatego lepiej zapobiegać i ćwiczyć. Jest kilka sposobów na proste plecy, a proste plecy wiążą się z brakiem odczuwania bólu pleców. Kręgosłup potrzebuje ruchu. Aby utrzymać prawidłową postawę i odpowiednią budowę kręgosłupa, trzeba mieć silne mięśnie grzbietu. Nie staną się mocne tak po prostu, należy je ćwiczyć np.z pomocą aerobiku, stretchingu czy jogi. Świetnie działa też pływanie, które rozluźnia napięcie mięśni, jednocześnie je wzmacniając i dotleniając, korzystnie wpływa na układ oddechowo-krążeniowy i redukuje stres.Kręgosłup powinien być wyprostowany. Musimy pamiętać, aby nadmiernie nie obciążać kręgosłupa. Aby wzmocnić i uelastycznić kręgosłup wystarczy kilka prostych sposobów, np. trzeba się przeciągać, dbać o wyprostowaną sylwetkę, napinać mięśnie brzucha oraz zadbać o ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, rozciągać oraz wzmacniać mięśnie pleców. Ćwiczenia trzeba wykonywać powoli i płynnie, trzeba dbać aby były wykonywane regularnie, około 3-4 razy w tygodniu. Ćwiczenia zapobiegają dolegliwościom związanym z kręgosłupem, dlatego są tak ważne, zwłaszcza wtedy, gdy wykonujemy profilaktycznie, a nie wtedy, gdy ból już się pojawił.

 

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 381 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO