Logowanie

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:382
Wczoraj:1322
W tygodniu:382
W miesiącu:24210
Ogólnie:3333904

Kto jest online

12
Online

poniedziałek, 22, październik 2018 09:25

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

KS PACO

GH Twierdza Zamość

PACO Warszawa

Taniesuple.org

PACOPOWER

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





 

Dla sportowców bardzo ważne są ćwiczenia wzmacniające przeponę. Dzięki nim panuje się nad oddechem, a co za tym idzie miarowy oddech pozwala osiągnąć lepsze wyniki sportowe, a także wzmacnia wydolność organizmu przy wykorzystaniu minimum energii. Przepona jest to drugi po sercu najważniejszy mięsień w ciele człowieka. Jej funkcjonowanie wpływa na narządy w jamie brzusznej, kręgosłup, układ oddechowy, limfatyczny oraz krwionośny...

Regularne ćwiczenia wzmacniające przeponę odciążą kręgosłup, zapobiegną dyskopatiom i rwie kulszowej. Ćwiczenia oddechowe wzmacniające przeponę i odciążające mięśnie szyi pomogą nam właściwie oddychać. Ćwiczenia te zadbają o kondycję innych narządów, na które ma ona wpływ. Dla dobrych efektów należy ćwiczyć około dwa razy dziennie. Jednym z przykładowych ćwiczeń wzmacniających przeponę to, leżymy na plecach, dłoń układamy na klatce piersiowej w okolicy mostka, a drugą między łukami żebrowymi, rękoma kontrolujemy wdech i wydech. Przy wdechu przepona powinna opadać w kierunku jamy brzusznej, przy wydechu brzuch ma się zapadać. Kolejne to, leżymy na plecach z książką na brzuchu, wdychamy nosem powietrze mając lekko otwarte usta, wstrzymujemy powietrze na kilka sekund i delikatnie je wypuszczamy ustami. Następne ćwiczenie to, leżąc na plecach wciągamy powietrze ustami, wstrzymujemy oddech na około dwie sekundy i szybko wypuszczamy powietrze. Następne to, stojąc w lekkim rozkroku, dłonie na bokach na wysokości talii, szybko wdychamy powietrze nosem i ustami zatrzymujemy w płucach a następnie powoli wydychamy powietrze. Następne to, stoimy w rozkroku, ręce oparte w pasie, robimy wdech nosem i ustami, wytrzymujemy kilka sekund, następnie wydychamy powoli powietrze robiąc przy tym kilka przerw. Następne ćwiczenie, stojąc w rozkroku, ręce wzdłuż ciała, wdychamy szybko powietrze unosimy ręce do boku i opuszczamy wraz z powolnym wydechem. Oddychanie przeponowe sprzyja odciążeniu kręgosłupa oraz zapobiega jego zwyrodnieniom. Oddychanie przeponą sprzyja również walce ze stresem, ponieważ ułatwia wyciszenie emocji.

 

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 572 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO