Logowanie

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:256
Wczoraj:1505
W tygodniu:4177
W miesiącu:20606
Ogólnie:3297910

Kto jest online

14
Online

czwartek, 20, wrzesień 2018 10:38

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

KS PACO

GH Twierdza Zamość

PACO Warszawa

Taniesuple.org

PACOPOWER

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





Żelazo jest bardzo ważnym minerałem dla naszego zdrowia. Z żelaza zbudowana jest krew, dlatego nie może go zabraknąć w naszej diecie. Niedobór żelaza skutkuje anemią. Nasza krew potrzebuje żelaza by tworzyć krwinki, łączyć się z białkami i poprawnie funkcjonować. Wraz z ubytkiem żelaza stajemy się słabsi. Postępują wówczas procesy starzenia się oraz spada odporność, tracimy siły, wigor i nastrój stajemy się apatyczni i senni. Dlatego tak ważne jest żelazo w naszej diecie...

Organizm nie jest w stanie sam wyprodukować żelaza, dlatego musimy go dostarczać z zewnątrz. Każdy z nas posiada w organizmie od 4 do 5 gram żelaza, które jest zlokalizowane głównie w hemoglobinie odpowiadającej za dotlenienie komórek organizmu. Nieznaczna część żelaza znajduje się w szpiku kostnym który wpływa na produkcję krwinek czerwonych. Żelazo wchodzi w skład mioglobiny, która jest budulcem mięśni odpowiedzialnym za odbiór tlenu z hemoglobiny. Żelazo ma też wpływ na metabolizm cholesterolu i usprawnia detoks organizmu w wątrobie. Dzięki żelazu zwalczane są bakterie, wirusy oraz wzrasta odporność i wydolność układu nerwowego. Rola żelaza w organizmie jest bardzo rozległa i bardzo ważna. Do niedoboru żelaza może dojść podczas krwawienia, po operacji czy urazie. Niedobór żelaza pojawić się może również w okresie dojrzewania, u osób otyłych lub na rygorystycznej diecie. Objawami mogą być zawroty głowy i szybkie uderzenia serca. Żelazo dostarczamy do organizmu w postaci suplementów diety lub z pożywieniem. Znajdziemy go między innymi w mięsie, podrobach zwłaszcza w wątróbce. Dobrym źródłem żelaza są także produkty zbożowe, orzechy, nasiona i ziarna. Najwięcej żelaza znajdziemy w otrębach pszennych. Jest ono obecne także w nabiale zwłaszcza mleku i tłustych serach. Doskonałym źródłem są też owoce i warzywa. Dzienne spożycie żelaza powinno wynosić około 10-20 mg.

 

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 476 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO