Logowanie

Kurs Trenera

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:582
Wczoraj:788
W tygodniu:7665
W miesiącu:29681
Ogólnie:3514661

Kto jest online

7
Online

niedziela, 24, marzec 2019 09:52

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

KS PACO

GH Twierdza Zamość

PACO Warszawa

Taniesuple.org

PACOPOWER

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





DOBRY TŁUSZCZYK👍👍👍

Kwasy omega-3 są naszemu organizmowi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Działają przeciwzapalnie, wpływają na nastrój, podejrzewa się je o właściwości antynowotworowe. Gdzie szukać kwasów omega-3?
Kwasy omega-3: co to jest?

Omega-3 (ω-3) to grupa nienasyconych kwasów tłuszczowych, do której należą kwas alfa-linolenowy (ALA),

eikozapentaenowy (EPA) i dokozaheksaenowy (DHA). ALA, EPA i DHA zaliczają się do kwasów egzogennych, czyli tak zwanych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT) - organizm nie potrafi produkować ich samodzielnie, dlatego muszą być mu dostarczane w pożywieniu. Do NNKT należą także kwasy omega-6: linolowy (LA), γ-linolenowy (GLA) oraz arachidonowy (AA).
Kwasy omega-3: po co?

Jakie są właściwości kwasów omega-3? Po pierwsze - zmniejszają stężenie trójglicerydów we krwi, a tym samym obniżają ryzyko pojawienia się miażdżycy. Redukują ciśnienie krwi i zapobiegają powstawaniu zakrzepów. Działają przeciwzapalnie. Mogą pomóc w leczeniu takich schorzeń jak zaburzenia rytmu serca czy reumatoidalne zapalenie stawów. Wpływają pozytywnie na nastrój, zmniejszają skłonność do depresji. Naukowcy przypuszczają, że ω-3 mają działanie przeciwnowotworowe. Badania sugerują, iż obniżają one ryzyko powstania raka jelita grubego, piersi i prostaty.
Kwasy omega-3: źródła

Źródła kwasów omega-3 to przede wszystkim:

tłuste ryby morskie (łosoś, dorsz, halibut, śledź, tuńczyk, sardynki, makrela, włócznik, pstrąg),
owoce morza (krewetki, małże, ostrygi),
siemię lniane,
nasiona chia,
orzechy włoskie,
pestki dyni,
oleje roślinne (lniany, arachidowy, rzepakowy, z nasion chia).
Kwasy ω-3 można suplementować sztucznie,
jednak najlepiej i najbezpieczniej spożywać je naturalnie, wraz z jedzeniem - nie ma wtedy ryzyka przedawkowania.
Są również składnikiem spalaczy tłuszczu.
Kwasy omega-3: na co zwracać uwagę?

Ważne jest zachowanie właściwych proporcji między ilością kwasów omega-6 a omega-3. Proporcje między nimi powinny wynosić około 5:1 (omega-6:omega-3). Niewielu z nas ma jednak czas i siły, by przejmować się tym, czy stosunek wynosi 6:1, czy 13:1 (przeciętny Kowalski ma nawet 30:1!). W takiej sytuacji wystarczy trzymać się zasady 3 tłustych ryb morskich w tygodniu - powinny one w miarę zrównoważyć poziom kwasów omega.

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 287 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO