Logowanie

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:434
Wczoraj:1322
W tygodniu:434
W miesiącu:24262
Ogólnie:3333956

Kto jest online

14
Online

poniedziałek, 22, październik 2018 10:18

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

KS PACO

GH Twierdza Zamość

PACO Warszawa

Taniesuple.org

PACOPOWER

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





 

Ćwiczenia barków przeciwdziałają ich kontuzji oraz zmniejsza się ryzyko urazów. Barki to bardzo ważny staw, łączy on trzy różne kości, łopatkę, kość ramienną i obojczyk. Barki skupiają większość ruchów kończyn górnych. We wzmacnianiu mięśni pleców należy pamiętać także o wzmacnianiu barków, dzięki temu zapobiegnie się bolesnym kontuzjom barków. Najlepszym sposobem na zapobieganie urazom jest wzmacnianie mięśni w danym obszarze. Chronimy wtedy kości i stawy, przez co upadek lub uraz nie będzie miał dla nas...

poważnych konsekwencji. Aby wzmocnić mięśnie barków polecane są wszelkie ćwiczenia siłowe. Najlepszym ćwiczeniem na wzmocnienie barków jest wyciskanie sztangi nad głową. Dobre rezultaty daje także przyciąganie sztangi łamanej w pozycji stojącej. Kolejne przykładowe ćwiczenia to wznosy hantli na boki na stojąco, obroty przedramionami, wznoszenie hantli do przodu naprzemiennie. Ćwiczenia barków dają też szybko widoczne efekty w postaci rozbudowy masy mięśniowej górnej części tułowia oraz rąk. Im silniejsze barki, tym mocniejsze plecy, triceps oraz biceps, a nawet klatka piersiowa. Do ćwiczeń na barki przydadzą się hantle oraz sztangielki. Ćwiczenia na barki z hantlami nie obciążają zbytnio nadgarstków, hantle pozwalają też na pogłębienie ruchu i dodatkowo oddziałują symetrycznie na sylwetkę. Oczywiście wraz z wytrenowaniem zwiększamy ciężar hantli. Trenując barki wzmacniamy kręgosłup, zapobiegamy jego bólom i przeciążeniom oraz zapobiegamy zapaleniu i urazom. Dzięki ćwiczeniom można również zapobiec skrzywieniu kręgosłupa. Dlatego warto poświęcić czas na wzmocnienie barków. Barki biorą czynny udział w wielu ćwiczeniach, są mocno eksploatowane, dlatego pamiętać należy o przerwach w treningach na regenerację. Oczywiście przed rozpoczęciem ćwiczeń należy pamiętać o rozgrzewce. Rozgrzewka przed ćwiczeniami na barki to na przykład wymachy, krążenia ramion i ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców oraz rąk. Warto jest łączyć ćwiczenia na barki z treningiem innych grup mięśniowych na przykład klatki piersiowej gdyż wpływają one na siebie wzajemnie.

 

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 553 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO