Logowanie

Kurs Trenera

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:811
Wczoraj:1195
W tygodniu:2006
W miesiącu:25355
Ogólnie:3778667

Kto jest online

10
Online

wtorek, 19, listopad 2019 14:48

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

KS PACO

GH Twierdza Zamość

PACO Warszawa

Taniesuple.org

PACOPOWER

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





To jak się odżywiają osoby aktywne fizycznie ma bardzo duże znaczenie. Sposób żywienia osób uprawiających sport powinien uwzględniać odpowiednią podaż składników energetycznych, budulcowych oraz wspomagających regulację przemian metabolicznych. Nasza zdolność do wykonywania różnego rodzaju wysiłku związana jest głównie z zasobem węglowodanów zmagazynowanych w wątrobie i mięśniach. Węglowodany są podstawowym źródłem energii w każdym rodzaju wysiłku fizycznym,

dieta stanowi tu bardzo ważną rolę. Zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest proporcjonalne do wysiłku. Czyli na skutek zwiększonego wysiłku fizycznego wzrasta zapotrzebowanie na substancje odżywcze, więcej wydalamy wody, elektrolitów i składników mineralnych i musimy to uzupełnić. Wzrasta także potrzeba regeneracji komórek, które zostają uszkodzone podczas treningu. Węglowodany u osób aktywnych fizycznie powinny stanowić około 50-60% całkowitej ilości energii dostarczonej w ciągu dnia. Tłuszcze w diecie osoby aktywnej powinny stanowić około 20-25% energii w ciągu dnia. Tłuszcz należy wybierać głównie pochodzenia roślinnego, tzw. dobre tłuszcze i kwasy omega-3. Białko w diecie osoby aktywnej służy do naprawy uszkodzonej tkanki mięśniowej oraz zwiększenia masy mięśniowej. Jego zapotrzebowanie wzrasta przy intensywnym wysiłku. Witaminy w diecie osoby aktywnej fizycznie, bardzo ważne są witaminy z grupy B. Są one niezbędne przy prawidłowym metabolizmie węglowodanów oraz wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego. Ważne są również witaminy A, C i E, czyli antyoksydacyjne. Chronią one nasz organizm przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników. Składniki mineralne takie jak magnez i żelazo potrzebne są do prawidłowej pracy mięśni oraz wytwarzania czerwonych krwinek krwi, zaś składniki mineralne takie jak wapń, sód, potas, magnez, cynk odpowiedzialne są za prawidłowe funkcjonowanie komórek, również i mięśniowych. Woda również ma istotne znaczenie. Należy kontrolować ilość wydalanej z organizmu wody i uzupełniać jej straty.

 

 

 

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 231 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO