Logowanie

Paco Power

Karolina Michalczuk

Licznik Odwiedzin

Dzisiaj:282
Wczoraj:1336
W tygodniu:7318
W miesiącu:24457
Ogólnie:2910846

Kto jest online

5
Online

sobota, 18, listopad 2017 07:00

Produkty na Allegro

Nasz kanał filmowy

Promowane produkty

PACO POWER Multi-Vitamin

PACO POWER Multi-Vitamin

Karta Dużej Rodziny

Lubelska Karta Seniora





Wygląd zewnętrzny dla kobiety jest bardzo ważny. Większość chce nabrać kondycji fizycznej albo „zrzucić” zbędne kilogramy. Po prostu czuć się lepiej. Treningi na siłowni nie zawsze były popularne wśród kobiet.

Na szczęście płeć piękna coraz częściej decyduje się na korzystanie z tego rodzaju ćwiczeń. Jednym z głównych przeciw było przekonanie, że hantle i sztanga jest tylko dla mężczyzn. I rzeczywiście, to oni do niedawna stanowili przewagę. Oprócz tego, jest jeszcze ważniejszy powód, dla którego siłownia jest postrachem. – Panie głównie boją się przyrostu masy mięśniowej, do czego dążą przede wszystkim mężczyźni. Należy jednak pamiętać, że u kobiet proces rozrostu mięśni nie jest aż tak naturalny, jak u mężczyzn. Wiąże się to z inną gospodarką hormonalną u pań między innymi poziomem estrogenów i progesteronu. Poza tym budowanie masy mięśniowej to proces długotrwały, polegający na realizacji odpowiednich planów treningowych w odpowiednich cyklach, to rygorystyczna dieta, połączona często z właściwą suplementacją. A więc panie ćwiczące rekreacyjnie mogą przestać się obawiać, że trening siłowy spowoduję u nich rozrost mięśni, a tym samym utratę kobiecości. Ćwiczenia siłowe uprawiam już od 10 lat, a od ponad trzech lat ćwiczę w klubach Paco. Od pewnego czasu zauważyłem, że coraz więcej kobiet pojawia się w siłowni, a widok pań na siłowni już nikogo nie dziwi - mówi Dawid Konowalczuk trener personalny.

 

 

Ćwiczenia siłowe wpływają na rozwój organizmu, na naszą muskulaturę, dzięki czemu możemy wpłynąć na wygląd naszej sylwetki. Odpowiednio dobrana porcja ruchu zawsze przynosi korzyści. – Tak, aktywność fizyczna wpływa na nasze zdrowie oraz jakość życia. Należy tu podkreślić, że ciało człowieka zostało skonstruowane do ruchu. Jednakże w dzisiejszej dobie, w czasach różnych wynalazków nastąpiło znaczące ograniczenie ilości wysiłku fizycznego, koniecznego choćby do wypełniania obowiązków domowych, do przemieszczania się z miejsc na miejsce. Jak widzimy człowiek prowadzi dzisiaj siedzący tryb życia, a wg Światowej Organizacji Zdrowia zalecane są 3-4 razy w tygodniu treningi mające na celu rozwijanie siły mięśniowej oraz wytrzymałości, trwające od 30 do 60 minut. Można też ćwiczyć codziennie, jeżeli wysiłek fizyczny będzie właściwie zaplanowany, to znaczy o odpowiedniej intensywności i dobrany do wieku, a także poziomu kondycji danej osoby. I tutaj przyda się pomoc instruktora, który ułoży właściwy plan treningowy, omówi i pokaże ćwiczenia oraz poprowadzi trening – opisuje Konowalczuk.

 

Najtrudniejszy pierwszy krok a do niego czasami trzeba się po prostu zmusić. Zazwyczaj brak ruchu powoduje zastój naszej kondycji a po pierwszych treningach na siłowni mogą pojawić się nieprzyjemne zakwasy. Nie powinniśmy się zniechęcać. Jest to dowód, że mięśnie w końcu zaczęły pracować. – U początkujących dosyć często występują po pierwszych treningach bóle mięśniowe, tzw. zakwasy, co jest rzeczą naturalną. Zakwasy to ból mięśni, pojawiający się po wysiłku fizycznym i wynika on z mikrourazów włókien mięśniowych. Kiedy pojawiają się zakwasy? Przede wszystkim u nowicjuszy, ponieważ ich ciało nie jest przyzwyczajone do jakiegokolwiek obciążenia fizycznego, ale także u osób już trenujących po zmianie planu treningowego, wprowadzeniu nowych ćwiczeń oraz po długiej przerwie w treningach na przykład urlop wakacyjny. Najlepszą radą na bóle mięśniowe jest dzień przerwy, aby dać mięśniom odpocząć. Nie oznacza to, że mamy cały dzień nic nie robić, można przyspieszyć regenerację dzięki gorącej kąpieli, masażom. Najważniejsze jest to, żeby nie przerywać treningów i regularnie ćwiczyć, bo im dłuższa przerwa tym częstsze zakwasy  – radzi 28-letni fachowiec.

 

Trening własnego ciała to nie tylko podnoszenie ciężarów ale również aeroby. Bieżnia, trenażer eliptyczny czy rowerki są tego nieodłączną częścią. – Jeśli ktoś chce poprawić swoją kondycję, może robić treningi aerobowe, ale wskazany jest łączenie treningów siłowych z treningami aerobowymi. Siłownia to wspaniały sposób na uzupełnienie ćwiczeń aerobowych tak lubianych przez kobiety. Regularny trening pomaga przyspieszyć przemianę materii oraz spalanie kalorii.  Ćwiczenia siłowe działają na wszystkie tkanki, w tym kostną, dzięki czemu chronimy się przed osteoporozą a o tym warto myśleć w każdym wieku. Dzięki ćwiczeniom siłowym wzmacniamy nasze mięśnie i ujędrniamy ciało, a przede wszystkim dbamy o zdrowie. Oczywiście dla pań najbardziej wskazanym będzie trening modelujący sylwetkę, poprawiający jędrność, elastyczność i kształt wybranych partii mięśniowych. Jak już wspomniałem ćwiczę w klubach Paco, które zaopatrzone są w sprzęt przystosowany zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Tak więc zachęcam kobiety do korzystania z siłowni, bo ciężarów nie należy się bać, tylko rozsądnie z nich korzystać oraz czerpać przyjemność z każdego treningu. Pamiętajmy, jednak że na efekty trzeba trochę poczekać. Należy spróbować, bo to nic nie szkodzi i zobaczyć jakie będą wyniki po 2-3 miesiącach. A uzyskane efekty będą najlepszym potwierdzeniem tego, że brzuszkowi wykonywanemu w domu daleko do brzuszka zrobionego na siłowni - mówi Dawid.

 

 

 

Katarzyna Drwal

.

Zaloguj się, by móc komentować

Nasz Sklep on-line



 









Partnerzy





Zadanie w zakresie szkolenia sportowego realizowane jest przy pomocy finansowej Miasta Lublin

 























 















OFERTA WYNAJMU

Gościmy

Odwiedza nas 645 gości oraz 0 użytkowników.

Dawne Kino

Paco Zana 72

Spot PACO

Spot sklepu PACO

Kluby Sportowe PACO